Dioráma III

Po delší době jsem pokračoval na diorámatu. Vzhledem k tomu, že jsem chtěl vyzkoušet nový kompresor, nastříkal jsem povrch hnědou barvou. Hnědá poslouží jako podklad pro další pokusy a hlavně zakryla bílý sádrový povrch.


Dalším cílem je položení koleje a zaštěrkování.

Před vlastním položením koleje jsem připájel na kolejové pruty napájecí vodiče. Zvolil jsem cestu pájení na patu koleje na kterou jsem nanesl kapku pájecí kapaliny. Pak stačilo přiložit pocínovaný vodič a zahřát pájkou. Nakonec jsem pájecí kapalinu opláchl vodou, snad to bude stačit.




Poté jsem vyvrtal díru do diorámy, abych mohl protáhnout vodiče. Jaké bude vyústění ještě nemám rozmyšleno, zatím se nechám překvapit.

Po pečlivém studiu postupu kolegů modelářů jsem zvolil nejjednušší cestu k pokládce kolejí - přilepení oboustrankou. Budoucnost ukáže, vhodnost postupu.

Níže je několik ukázek nalepené kolejnice.




Posledním provedeným testem je vlastní štěrkování. Podle návodů zkušenějších modelářů jsem štěrk nasypal lžičkou na kousek pražců a hlavně na oblast zarážedla.



Štěrk jsem zakápl vodou s lihem, abych smáčel štěrk před vlastním lepením. Nakonec vše jsem důkladně prolil zředěným Herkulesem (1:3). Výsledek je vidět na fotkách.

0 komentářů:

Okomentovat