Dioráma II - povrch

Trochu jsem pokročil ve stavbě svého diorámatu. Pokračoval jsem v povrchové úpravě - tvorbě základního podkladu. Na připravený povrch XPS desky jsem nalepil Herkulesem uborusky - to jsem psal již minule, ale vzhledem k následujícím krokům to byl nejspíše zbytečný krok.

Nejprve jsem disperzním lepidlem přilepil korkové lože, které jsem si uřízl z korkového čtverce. Ten co jsem si sehnal nebyl ideální - tloušťka cca 3 mm, jednostranně lakovaný a s velkými zrny korku. Řezání dopadlo relativně špatně, zejména pokus o zkosení boků. Později jsem si udělal řezací přípravek, ale práce s ním byla hrozná. Příště to bude chtít sehnat tenčí a jemnozrnnější korek, nebo koupit hotový produkt.

Vlastní povrch jsem vytvářel ze dvou materiálů - akrylátové stěrky (tmelu) Soudal, která mě zbyla po úpravách v domě, a vlastně vytvořené papirmache. Nejprve jsem chtěl použít komerční produkt, ale ten se mi i v takovém velkém městě jako je Brno se mi nepodařilo sehnat. Prý je občasné zboží.





Papirmche (papírmaš) - papírovou hmotu jsem vytvářel z reklamních novin (ne křídový papír), které jsem natrhal na malé kousky a nechal přes noc rozmočit. Pak jsem papír rozmixoval tyčkovým mixérem. Hustou hmotu jsem doplnil Herkulesem a sádrou. Obě dvě poslední složky jsem dával od oka. Bohužel jsem v papírovině nechal hodně vody, tak padlo hodně sádry. Nakonec to mělo velký vliv na konečnou kvalitu povrchu. Dříve vytvářené povrchy byly hladké, ale jak sádra více vstřebávala vodu s lepidlem a tuhla, aplikace byla horší a horší. Nejspíš bude potřeba vytvářet papírovinu v menších množstvích. V jednom receptu byl doporučeno přidat trochu fermeže, no nezkoušel jsem to.


Na závěr je několik snímků shora pro porovnání obou povrchů.


















A nakonec celkový pohled.


0 komentářů:

Okomentovat