Dioráma I - rám

 To že bych si chtěl postavit modulové kolejiště jsem již zde ventiloval. Na druhou stranu, je potřeba si vyzkoušet techniky, se kterými jsem ještě nepracoval a také hlavně celý postup, který se mi může hodit do budoucna. Proto jsem se rozhodl postavit si malé dioráma s kolejemi.



Dalším důvodem pro dioráma je potřeba "testovací" koleje.

Moje dioráma se skládá z překližkového rámu o rozměrech cca 80 x 20 cm. Tloušťka překližky je tuším 16 mm, jsou to odřezky, které jsem našel. Podle papírové šablonky jsem přímočarkou vyřezal čela a sbrousil je do přibližně stejného tvaru. Potom jsem si uřízl dlouhé strany. Nakonec jsem vše sešrouboval. Pak jsem si pořídil desku XPS a chystal se jí vyplnit vnitřní prostor rámu - jako budoucí terén. Položil jsem rám na desku, chystám se orýsovat velikost, ale ouha, rám je nějaký prohnutý - uprostřed je širší. Prostředek jsem "stáhl" k sobě výztuží (viz poslední obrázek).


Poté do rámu jsem uřízl dva bloky XPS a vlepil disperzním lepidlem do rámu.Ve spodní desce jsem trafopájkou pomocí vytvarovaného oka vyřízl místo pro výztuhu - bylo to rychlejší než to vyřezávat ručně. No akorát bylo trochu smradu.

Jakmile vše bylo slepeno vyznačil jsem pomocí dvou nití místo budoucího svršku. Z drátu jsem vytvaroval další očko a vyřízl boky a dno příkopu. No popravdě se mi to moc nepovedlo. Příště bude lepší požít jinou techniku, například řezání odporovým drátem. Výsledky mého snažení jsou na obrázcích níže.





Výsledný povrch jsem polepil kuchyňskými ubrousky (takovými v roličce) pomocí disperzního lepidla - Herkulesu. Výsledek je vidět na posledních fotkách.


0 komentářů:

Okomentovat