Stavedlo - pokračování stavby

Od předešlého příspěvku uběhl delší čas, ale také pokročila vlastní stavba stavědla. Stavědlo je vyvářeno z kartonu, stěny jsou vytvářeny slepením z obou tlouštěk, tak aby se vytvořily zámky na hranách, které potom do sebe zapadají.
Do slepených stěn jsou vyříznuty okenní otvory.


Po dokonalém proschnutí stěn je slepen hlavní korpus stavědla. Rohy jsou zpevněny smrkovou lištou. K dodržení kolmosti jsem si vytvořil speciální přípravek - rožek technikou 3D tisku.



Do něj je vložena vnitřní stěna a vlepena podlaha. Z kartonu jsou vytvořeny i schody. Viz detaily.



Doplnil jsem řádku cihel nad oknem i cihlový parapet.



Hrubá stavba je hotova a může se pokračovat nátěrem. Přemýšlej jsem jak simulovat hrubší omítku. Zkusil jsem postup využitý u vodárny - tupovat tmel na dřevo, ale výsledek mě neuspokojil. Nakonec jsem zvolil osvědčený postup: temperky. Chvíli mi trvalo, než jsem si koupil temperky - bílou a neapolskou žluť. Nejprve jsem si je otestoval na kousku odřezku a výsledek zcela odpovídal mé představě. Nic nebránilo barvy použít na celou stavbu.
Jako první jsem použil žlutou na většinu stěn. na sokl a vystupující části pak přišla bílá. K maskování posloužila běžná lakýrnická páska.



Schody jsou natřeny šedou jako beton.

0 komentářů:

Okomentovat