Přízemní stavědlo


Přízemní stavědlo jsem zde již představoval. V listopadu jsem si na nádraží ve Starči, jedno takové stavědlo změřil a následně na počítači vymodeloval.



Toto stavědlo se trochu liší od předchozího modelu, tak proto vznikl zcela nový model. Z modelu vznikl výkres, který se stal předlohou modelu stavědla ve velikosti H0, který bude umístěn na budoucím modelu depa.

Na obrázcích níže pak můžete vidět fotografie skutečnosti.

Model stavědla je vytvářen z kartonu tl.1 a 2 mm. Inspiraci jak modelovat a zejména stavět jsem čerpal z webu Kubická parabola - Typový strážní domek. Z výkresu s několika řezy a pohledy jsem přenesl na karton jednotlivé stěny. Vnější stěny jsou zhotoveny z 1 mm kartonu, vnitřní část sendvičové konstrukce je z 2 mm kartonu. Stěny jsem vyřízl odlamovacím nožem.
 (Postup, jak řezat karton je velice dobře popsán na webu Papirovemodelarstvi.cz v sekci Stavba, konstrukce a tipy.) Podle ocelového pravítka jsem nejprve lehce (vahou nože) narušil vrchní vrstvu kartonu a pak několika dalšími tahy dokončil řez.





Jednotlivé vrstvy sendviče jsou k sobě lepeny disperzním lepidlem - Herkulesem a zatíženy. Poslední vrstva je z běžné čtvrtky do které jsem vyřízl okno. Příště zvolím trochu jiný postup, čtvrtku nalepím před vyříznutím okna - pak bude lepší řez. Nebo poslední varianta je zcela vynechat čtvrtku. Vyříznutá okna dostala "špalety" ze čtvrtky.




Obrázky originálu:





  

0 komentářů:

Okomentovat