Dne 25.9.2010 jsem navštívil Národní den železnice, který se koval v Olomouci.
Počasí a akce se dle mého názoru vydařila.
Osobně mě nejvíce zajímaly parní lokomotivy. V remíze bylo možné vidět Albatros 498.022, zelený anton 486.007 z Vrůtek. Obě lokomotivy také táhly historický vlak, podobně jako pětasedma a kremák. Rosničku 464.202, byla jako statický exponát, stejně tak bobiny E499.0047 a E499.154. Dále k vidění byly pětasedma 475.179, kremák 534.0432, ferdinandka 314.303. Z polska přijela Piękna (krásná) Helena Pm36-2. Motorovou trakci zastupoval Sergrej T 679.1168, bardotka (zamračená) T 478.1010 a pilštyk T 466.0007. Dále bylo možné si prohlédnout hurvínka M 131.101 a věžák M 120.417.
K vidění byly i samotné vozy např. Masarykův salonní vůz Aza 80 - Masarykův salonní vůz a Salonní vůz Ferdinanda de Este Aza 86. Oba vozy nebyly zpřístupněny, ale bylo možné nahlédnou do interiéru z přistavených ramp. Naopak vůz 1 třídy Aa 1142, který byl řazen Západním expresu Praha – Paříž a zpět, byl plně přístupný.
Z moderních jednotek a lokomotiv bylo k vidění Pendolino (ř. 680), Mesršmit (ř.380), City Elefant (ř. 471), Jánošík (ř. 671), Regionova (ř. 814), katr (ř. 854)
a řídící vůz ř. 954.
Většinu lokomotiv šlo celkem důkladně prolézt včetně kabin.
Trochu fotodokumentace:
Počasí a akce se dle mého názoru vydařila.
Osobně mě nejvíce zajímaly parní lokomotivy. V remíze bylo možné vidět Albatros 498.022, zelený anton 486.007 z Vrůtek. Obě lokomotivy také táhly historický vlak, podobně jako pětasedma a kremák. Rosničku 464.202, byla jako statický exponát, stejně tak bobiny E499.0047 a E499.154. Dále k vidění byly pětasedma 475.179, kremák 534.0432, ferdinandka 314.303. Z polska přijela Piękna (krásná) Helena Pm36-2. Motorovou trakci zastupoval Sergrej T 679.1168, bardotka (zamračená) T 478.1010 a pilštyk T 466.0007. Dále bylo možné si prohlédnout hurvínka M 131.101 a věžák M 120.417.
K vidění byly i samotné vozy např. Masarykův salonní vůz Aza 80 - Masarykův salonní vůz a Salonní vůz Ferdinanda de Este Aza 86. Oba vozy nebyly zpřístupněny, ale bylo možné nahlédnou do interiéru z přistavených ramp. Naopak vůz 1 třídy Aa 1142, který byl řazen Západním expresu Praha – Paříž a zpět, byl plně přístupný.
Z moderních jednotek a lokomotiv bylo k vidění Pendolino (ř. 680), Mesršmit (ř.380), City Elefant (ř. 471), Jánošík (ř. 671), Regionova (ř. 814), katr (ř. 854)
a řídící vůz ř. 954.
Většinu lokomotiv šlo celkem důkladně prolézt včetně kabin.
Trochu fotodokumentace:
314.3 ferdinandka |
Defilé lokomotiv |
498.0 Albatros |
Komentáře
Okomentovat