Plánek modulového kolejiště

Začal jsem plánovat svůj sen z dětství - vlastní kolejiště. Na klasický vlakodrom nemám chuť a na rady zkušenějších kolegů jsem začal uvažovat o segmentovém nebo také modulovém kolejišti.
Abych si nevzal příliš velké sousto, zejména co se týká rozsahu, rozhodl jsem se o vytvoření pouze určitého výseku - lokomotivního depa. Na mapách se mi líbilo depo v Kolíně, ale nepodařilo se mi sehnat příslušné podklady. Tak jsem se nakonec uchýlil k odborné literatuře a vytvořil svoje depo podle knihy Technické vybavení lok. dep od p. Hrbka. Vlastní námět je menší průjezdné depo.
Depo plánuji situovat do epochy III tj. 50 až 60 léta, kdy ještě hodně jezdila parní trakce. To znamená, že převažující vybavení bude právě pro zbrojení a údržbu parních lokomotiv. Na druhou stranu se začíná prosazovat i motorová trakce, tak zřejmě zahrnu i zbrojení naftou.

Plan depa
Stáhnout obrázek


Plánek zatím není kompletní, chybí zde například vodárna, olejárna a výše zmíněné zbrojení naftou. Právě u zbrojení naftou mám momentálně největší dilema - nevím jak vypadalo v polovině 50. let.

Plánek je vytvořen v XtrkCAD, kolejivo je Tillig Elite H0 (Code 83), převážná část výměn je geometrie EW3 (9° na srdcovce). Segmenty/moduly budou podle normy Fremo ve variantě dle Zababova (abych se třeba mohl účastnit nějakých setkání s ježděním).
Rozměry segmentů jsou 600x1000 (1200) mm, segment s rotundou je cca 1000x1200 mm. Malý segment o délce 500 mm je plánován jako doplňkový na rozšíření uhelných skládek. Silně zvýrazněná kolej značí hlavní koleje.

0 komentářů:

Okomentovat