E 499.0 Bobina v TT

Jak jsem již psal, trpím momentální schizofrenií mezi TT a HO. Tomu odpovídá i rozestavěná Bobina, tedy E499.0.
Plánovaná úprava spočívá na standardním modelu BTTB, kde plánuji drobné úpravy podvozku - přesunutí pluhů na karoserii, tak aby model více odpovídal skutečnosti.

Začátek

Kromě pořízení Bobiny jsem ještě koupil lept E499 od Detailu a dekaly na elektrické lokomotivy od Jirnana.


Nejprve jsem odstrojil bobinu. Rozdělal jsem podvozek a původně šedý díl, na kterém jsou namontované nárazníky a spřáhlo. Z tohoto dílu jsem udělal několik odlitků.



Odlitkům jsem opatrně uřízl pluhy a u zbývající části masky jsem opatrně zabrousil místa řezu a přišrouboval místo původních masek podvozku. Výsledek vidíte na následujících obrázcích.



Odříznuté pluhy, tedy jenom jeden, jsem začal upravovat pro potřeby odlévání. Z kousku mosazného plechu jsem udělal nový pluh, který jsem přilepil na místo stávajícího pluhu. Také jsem zalepil veškeré otvory, které byly na odlitku. Také jsem nalepil kus plastikové destičky na místo, kde budou nárazníky. zadní část pluhu jsem vyztužil polyesterovým dvousložkovým tmelem (na auta).



Ještě musím tento polotovar vytmelit, aby byl použitelný pro odlévání. Zejména se to týká oblasti pluhu, kde na mosazném pluhu jsou nerovnosti a škrábance. Jakmile bude dokonalý povrch, bude z dílu "master model" pro vytvoření formy a odlitků. Nakonec tyto kousky přijdou přilepit ke karoserii.

Odlakování karoserie

Další chuťovkou bylo odstranění nátěru z karoserie bobiny. Nejprve jsem použil hydroxid sodný, ale reakce na smývání barev se mi zdála příliš pomalá, tak jsem použil něco agresivnějšího. To jsem si ale strašně naběhl. Doopravdy nedoporučuji používat odstraňovač nátěrů. Výsledek takového počínání vidíte na následujících fotkách. Povrch je krásně naleptaný.



Na druhou stranu poškozená karoserie mi bude sloužit na některé pokusy. Reprezentuje to přilepení defektních odlitků masek.

Druhá karoserie, kterou jsem náhodou měl, tak putovala znovu do roztoku hydroxidu, tentokráte na mnohem delší dobu. Stříbrná barva, která byla na střeše, šla celkem rychle dolů. Horší to bylo s modrou a červenou na bocích. Zde jsem nakonec použil líh a trošku fyzického násilí - musel jsem vatičkou pomoci chemikálii. Výsledek je na druhou stranu obstojný.



Pak jsem přistoupil k vyvrtání otvorů pro LED diody, které budou simulovat světla. Ještě zbrousím madla a nahradím je drátky. Kolem oken by to chtělo leptané rámy, ale toto ještě nezvládám. Pokud by je někdo měl, za přijatelnou cenu, klidně napište.

To je zatím vše, snad se brzo dostanu k pokračování.

0 komentářů:

Okomentovat