Stavba vodárny (TT)

Rozhodl jsem se vlastními silami postavit vodárenskou věž do připravovaného depa. Modelová velikost je TT.

V CAD programu jsem udělal 3D model vodárny podle podkladů z Der Modelleisenbahner z 60 let, ale provedl jsem, drobné úpravy v tvaru a povrchové úpravě. 3D model jsem vytiskl na 3D tiskárně z materiálu ABS.Na následujících obrázcích vidíte jednotlivé části vodárny, tak jak byly vystavěny. Posléze spodní díl doznal konstrukčních změn a jednotlivá pole byla vytvořena jinou technikou, aby výsledek byl mnohem lepší.



Hotové modely jsem povrchově upravil ketonem a potom obrousil. Dále jsem všechny díly nastříkal tmelem, abych perfektně vyhladil povrch.



Na střešní díl jsem koupil tabulku s bobrovkami Auhagen, které jsem vyřízl a nalepil na střešní díl. Okraj jsem oblepil kousky dýhy z tmavého dřeva. Na hrany spojující části střechy jsem koupil hřebenáče od Auhagenu, které jsem uřízl na správnou velikost a nalepil. nakonec jsem provedl ušpinění olejovkou Umbrou.



Prostřední díl byl po úpravě tmelem oblepen kousky dýhy středně tmavé barvy, které imitují jednotlivá prkna na obložení vodárenské nádrže. Nakonec jsem dolepil okna. Dále jsem provedl patinaci olejovkou Révová čerň na prknech s tím, že jsem ji setřel sikativem. Spodní hranu jsem patinoval Umbrou.



Spodní díl byl nejnáročnější. Po zatmelení jsem nalepil pásky dýhy, které imitují vystouplé zdivo. Opět jsem vše překitoval, ale výsledek nebyl optimální a tak přišla další vrstva tmelu, tentokráte jsem si vypomohl vodou ředitelným tmelem na dřevo, který velmi dobře vyplnil větší spáry. Jakmile jsem s povrchem byl spokojen, vše jsem přetřel hodně naředěným tmelem, abych imitoval drsný povrch omítky.



Celý povrch jsem přestříkl velmi světle šedou barvou. Vnitřní plochy jsem chtěl nastříkat světlou okrovou barvou. Nejdříve však okraje polí, které měly zůstat šedé byly zakryty maskovací páskou. Po dokonalém zasnutí byl model přetřen Sidoluxem a napatinován olejovou Umbrou. Po jejím zaschnutí bylo provedeno provedeno dopatinování patinátorem Agama popel.



Horní část vodárny, kde je umístěna nádrž, jsem patinoval vínovou černí.
Opravil jsem stříšku (chyběla mi jedna lišta, zakončující krov) a natřel jsem spodní část šedou barvou. Chystám se tento kousek patinovat.

To je prozatím vše, protože vše ještě není hotovo.

0 komentářů:

Okomentovat